Tuesday, December 18, 2018

'Pemimpin Pas Lemah, Benarkan Diri Diperguna Umno'

Agen BandarQ
KUCHING - Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad menyifatkan barisan kepimpinan Pas sekarang semakin lemah sehingga membenarkan diri mereka dipergunakan oleh Umno, khususnya dalam soal Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi (ICERD).

Katanya rancangan Umno untuk mengadakan demonstrasi mengenai ICERD dan disokong oleh Pas itu hanyalah helah Umno untuk menyelamatkan pemimpin mereka yang sekarang seorang demi seorang dihadapkan ke mahkamah atas pertuduhan penyelewengan dan salah guna kuasa.

“Saya pun hairan kenapa pemimpin Pas mampu membenarkan diri mereka dipergunakan oleh pemimpin Umno,” katanya pada majlis santai Amanah Sarawak bersama media, di sini hari ini.

Khalid yang juga Menteri Wilayah berkata tindakan kedua-dua parti tersebut yang terus memainkan gosip ICERD hanya bermatlamat politik.

Ini kerana katanya segala yang dicanang oleh Pas dan Umno termasuk negara ini akan hancur dan institusi raja bakal dihapuskan kalau Malaysia meratifikasi ICERD yaitu satu pembohongan kerana kerajaan komplotan akan terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan.

Beliau turut mengulangi penegasan yang dibentuk oleh beberapa menteri sebelum ini bahawa keputusan kerajaan untuk tidak meratifikasi ICERD dibentuk sebulat bunyi dalam mesyuarat jemaah menteri pada Jumaat. - Bernama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Surat Terbuka Cikgu Sani Buat 'Wartawan Kolam'

Agen BandarQ Muhd Idris Sani Isa Surat ini surat terbuka saya, sebagai seorang guru kepada semua rakyat Malaysia. Dan khusus kepada wartaw...